سرخط خبرها

اجتماع ۱۵۰۰نفری «غنچه‌های حسینی» در مشهد برگزار شد | آشنایی بچه‌های مشهدی با حضرت رقیه(س)

  • کد خبر: ۱۸۰۲۷۸
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
اجتماع ۱۵۰۰نفری «غنچه‌های حسینی» در مشهد برگزار شد | آشنایی بچه‌های مشهدی با حضرت رقیه(س)
به‌مناسبت شهادت حضرت رقیه(س)، اجتماع بزرگ «غنچه‌های حسینی» با حضور هزارو۵۰۰کودک دختر و پسر دبستانی از مناطق مختلف حاشیه شهر مشهد برگزار شد. 

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر اجرایی طرح «غنچه‌های حسینی» درباره هدف این گردهمایی که صبح امروز در سالن ورزشی «بوستان رجا» در شهرک شهید رجایی مشهد برگزارشد، گفت: بهترین مخاطب جامعه امروز کودکان هستند زیرا طبق فرموده بزرگان دین، اگر کسی در کودکی چیزی را یاد بگیرد، مانند این است که روی سنگ حک شده باشد و این به‌معنای ماندگاری آن آموزه در ذهن کودک است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رجبی درباره این مراسم گفت: برنامه «غنچه‌های حسینی» در قالب طرحی به نام «قصه‌گویان مسافران آسمانی» به‌مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) در مساجد حاشیه شهر مشهد با ثبت‌نام بیش از هزارو۳۰۰مخاطب کودک و نوجوان در سنین ۶تا۱۲سال برگزار شده است. البته هزارو۵۰۰ شرکت‌کننده داشته‌ایم.

رجبی اظهارکرد: این مراسم بخشی از یک جریان فرهنگی برای کودکان است که از ابتدای محرم شروع شده و آن‌ها در مساجد محلات خود توسط مربیان با «قصه مسافر آسمانی» که به واقعه کربلا و زندگی حضرت رقیه(س) می‌پردازد، آشنا شده‌اند.

او ادامه داد: دختران و پسران بعد از اینکه حدود سه تا پنج پرده از «قصه مسافر آسمانی» را در مسجد محله دیدند و با قصه‌گویی آشنا شدند، دعوت‌نامه‌ای برای شرکت در اجتماع بزرگ «غنچه‌های حسینی» که امروز بود دریافت کردند و اینجا به هریک از شرکت‌کنندگان پرده نمایش کارت‌های قصه‌گویی و بازی دادیم تا از آن‌ها در منزل استفاده کنند و این قصه را برای بقیه نقل کنند و فیلم یا صوت خود را برای شرکت در مسابقه که رقم مجموع جوایز آن ۱۵میلیون تومان است، ارسال کنند.

این فعال فرهنگی که سابقه‌ای بیست ساله در حوزه کار با کودک و نوجوان دارد بیان کرد: عمده مخاطب ما از سنین دبستان و از مناطق مختلف حاشیه شهر، مانند شهرک شهیدرجایی، بلوارتوس، طرق و طبرسی هستند.

رجبی عنوان کرد: بیش از چهل مربی و مبلّغ که آموزش دیده‌اند با ما همکاری دارند و از ابتدای محرم تاکنون هزارو۳۵۰ نفر مترّبی داشته‌ایم.

او تصریح کرد: «اجتماع غنچه‌های حسینی» پانزده سال سابقه دارد و به‌همت جمعی از دوستان هیئتی و خیّران فرهنگی شکل گرفته و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر سال در روز شهادت حضرت رقیه(س) این گردهمایی اجرا می‌شود.

این مربی فرهنگی کودک و نوجوان گفت: غیر از این برنامه که در ماه صفر است، در ایام فاطمیه، عیدغدیر و نیمه شعبان نیز برنامه‌هایی مشابه که ویژه کودکان است، برگزار می‌شود.

گفتنی است که مورخان روز پنجم ماه صفر سال۶۱ را روز شهادت دختر خردسال امام حسین(ع)می‌دانند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->